
Informacje o szkoleniu
Szkolenie z zakresu przygotowań do samodzielnego diagnozowania uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi dotyczy interpretacji orzeczeń i opinii dla uczniów z indywidualnymi potrzebami. Jak należy rozumieć zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej w kontekście bezpośredniej pracy z uczniem na lekcji. Poznanie etapów samodzielnej diagnozy funkcjonalnej i wyznaczanie głównych kierunków do pracy z uczniem podczas realizacji podstawy programowej oraz pracy terapeutycznej. Opracowywanie IPET na podstawie przygotowanego WOPFU – wyznaczanie celów pracy wynikających z wniosków z przeprowadzonej diagnozy.
CEL SZKOLENIA:
- Zapoznanie uczestników z modelem organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- Wdrażanie do świadomego nabywania informacji na temat rodzaju niepełnosprawności czy dysfunkcji charakterystycznej dla ucznia;
- Nabywanie umiejętności związanych z analizowaniem dokumentacji ucznia;
- Wnioski do bezpośredniej pracy z uczniem na lekcji w oparciu o zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej i własnych obserwacji ucznia;
PLAN SZKOLENIA:
- Budowanie koalicji na rzecz ucznia z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi;
- Etapy tworzenia WOPFU;
- Interpretacja orzeczeń i opinii;
- Wyznaczanie głównych kierunków do pracy z uczniem na podstawie WOPFU.
W ramach szkolenia zapewniamy:
- wykwalifikowaną kadrę trenerską;
- materiały szkoleniowe;
- materiały piśmiennicze;
- przerwy kawowe – słodki poczęstunek
- certyfikat ukończenia szkolenia.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia dedykowanego, w miejscu i czasie wskazanym przez Państwa.
Szkolenie poprowadzi
Wykwalifikowany tutor, trener rynku edukacji. Konsultant ds. pedagogiki specjalnej i integracji w Warmińsko-Mazurskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu. Oligofrenopedagog oraz specjalista z zakresu Terapii Pedagogicznej. Od 25 lat prowadzi terapię pedagogiczną z osobami niepełnosprawnymi oraz zajęcia z zakresu pedagogiki, arteterapii i self-adwokatury.